onsdag 12. oktober 2011

Makeover av kommode til mamma

Min utålmodighet har jeg helt klart arvet fra mamma!

Hun skulle ha seg en kommode til kjøkkenet og skulle ha den i hvitt. Men i butikken hadde de selvsagt ikke hvit på lageret og hun ville absolutt IKKE vente til de fikk inn igjen. Så hun kjøpte seg en i ubehandlet (lett oljet) tre istedet og skulle da male den selv!


Hmmm, sa jeg da jeg fikk se denne. Hvordan har du tenkt å male de skuff-frontene slik at det blir pent og ikke renner og kladder seg? spurte så jeg. Forslaget mitt ble å male kun topp og sider og la skuffene være rene. Hun har begge deler på kjøkkenet, altså hvitt og trefarget slik at det ville bli fint mente jeg. Hun var helt enig og dro i vei og handlet maling. Jeg instruerte om sliping, grunning, mellomsliping og toppstrøk også med mellomsliping.

Tiden gikk og jeg spurte hvordan det gikk med kommoden. Vel, svarte hun, den står nå her... Jeg har grunnet den, men det ble kanskje ikke så helt bra sa hun under en telefonsamtale. Hun fikk da beskjed om å pakke ned alle delene og ta det med hit neste gang hun kom på besøk. Så skulle jeg grunne, male og montere den sammen for henne. Tror det var en mamma som ble veldig lettet i andre enden akkurat da *gliser*


Nå er i hvert fall kommoden klar. Måtte slipe ned grunningen (var en smule renning og vendemerker i malingen), grunnet den godt med 2 omganger av heftgrunn og deretter har den fått 2 toppstrøk over det hele og 3 strøk på topp-platen. Fargen som er brukt er CHI. Synes den ble fin og jeg håper mamma blir fornøyd når hun får den levert. Akkurat nå er hun på besøk hos min bror og hans familie. Hun kommer hjem i morgen ettermiddag/kveld så nå lurer jeg litt på om jeg skal kjøre ned med den i morgen formiddag og sette den på plass.

Da kan jeg også ta med meg en gammel liten sminkekommode hun har kjøpt på loppis som også skal males opp. Tror at den må hit i malebua mi om den skal bli klar noen gang - hi hi!!!

Litt møbelolje på frontene til skuffene nå så blir dette bra tror jeg.
Det er en LUPO 5-skuffers kommode som finnes hos JYSK bl.a. Prøvde å finne bilde på nettet men alle sidene til JYSK no/dk ligger nede tydeligvis... For jeg har jo ikke tatt bilder underveis av denne, utålmodigheten som slo til igjen tror jeg ;-)

Tur for å se på armaturer og baderomsløsninger, gulv- og veggløsninger til soverommet er utsatt til lørdag da mannen i huset ville være med han også! Kan vel i grunn forstå at han vil ha et ord med i laget... Så da har dagen i dag blitt brukt til litt prosjekter ellers og rydding i gangene for nå er det isolering og panel på gang i den midterste gangen vår!

Ønsker alle en fortsatt deilig onsdag!


Takk for følget og velkommen tilbake!

Klem Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar