søndag 27. februar 2011

Koselig hagebesøk

Rådyr er kjærkomne gjester, selv om de spiser litt av hagen i blant. Det er jevnlig besøk av rådyr her hjemme og noen må jeg bare ta bilder av, slik som denne som stod nede ved skjulet en morgen. Hun var en snill modell, stod stille lenge og lot seg knipse i den deilige vintersola...



Alle er nok ikke like begeistret for besøk av dem når busker og blomster får hard medfart etter dem, men det finnes jo planter som de lar være i fred og bor man landlig så kan det være en tanke å ha litt av disse i hagen sin. Her er en sak jeg fant på nettet om "rådyr-resistente planter, kanskje det kan være en liten pekepinne http://www.nhm.uio.no/fagene/botanikk/karplanter/anti-raadyr/

Ellers venter jeg også på at våren skal komme snart, det er pent med snø men nå begynner jeg å bli litt mett på alt sammen. Skal bli deilig å komme igang med litt hagearbeid på sikt, det er mye som må tas tak i denne våren da vi har fyllt på terrenget mange steder og det har gått hardt utover de få blomsterbed som var her fra før.
Dette bildet fant jeg på nettet, virkelig en inspirasjon til hagen...



Ellers har jeg lagt ut litt under kuriosa igjen



En gammel lysblå kjøkkenvekt av merke "Gunda"
Vekta er fullt fungerende, bredde 30cm, dybde 21cm og 10cm høy
SOLGT



Har sett på 30km fellesstart med skibytte og må innrømme at jeg hadde "litt" puls under innspurten! Gratulerer Petter med gullet, dette var moro og med 4 norske inne blant de 17 fremste var dette en fin norsk innsats igjen!

Ønsker dere alle en forsatt god søndag med eller uten VM på ski!


Takk for følget og velkommen igjen!

Klem Tone




3 kommentarer:

  1. Hei på deg Tone :-)
    Her er det også masse rådyr i hagen, synes det er koselig jeg da :-) Men lærte et triks av en gartner en gang, Gule blomster spiser de ikke, og merkelig nok, de tok ikke de gule tulipanene:-) Så her plantes det kun gult i pottene :-) Menneskehår er det noen som bruker, Grøss og gru, jeg vil ikke ha bedene mine full av hår.Men var en del nede i salongen å hentet bæreposer fulle av hår ;-) Ønsker dere en fortsatt fin Søndag :-)Klem Trude

    SvarSlett
  2. Hei igjen Tone :-)
    Ta en tur innom bloggen min, det ligger en Award til deg der. Velfortjent :-) Klem Trude

    SvarSlett
  3. Så koselig med rådyr i hagen!
    Ser ut som et flott sted å bo:)
    Kjekt at du vil følge bloggen min:)
    Legger meg til hos deg også!

    Fin dag til deg
    Klem Tove

    SvarSlett