fredag 25. mars 2011

Drømmebad....



Fant dette da jeg så etter baderomsinspirasjon på nettet.... Her kunne man vel senke seg ned i karet og ligge og duppe i lang, lang tid kanskje med noe godt i glasset på kanten og litt dempa musikk. Lett å drømme seg helt bort i slike bilder ja!

Her går det da fremover med renoveringen av tilbygget, men det er langt igjen til det er ferdig. All isolasjon er i hvert fall på plass i både tak og vegger, alle vinduer og dør ut fra soverommet er satt inn, alle rør til vann er strukket, alle rør for trekking av det elektriske er på plass og det er satt opp panel i taket i inngangsdelen samt gips i taket på vaskerom, bad og i boden. Når det gjelder badet blir det både en stor dusjnisje samt innbygget badekar (ikke boblekar) og vi har sett på litt ulike løsninger til servantskap. Har sett litt på nettet etter et gammelt "framskap" med "nisje" i midten og sideskaper som vi kan bruke til formålet. Kjøpte inn et helt nytt oppsett her i vinter med 2 høyskap, servantskap med nostalgisk porselensvask og et speil, men det er ingen av oss nå fornøyde med. Det ble det man rett og slett kan kalle et impulsivt bomkjøp og hele oppsettet kommer ut på FINN om ikke så veldig lenge tenker jeg. Oppsettet er jo fint, men det blir ikke plass til alt sammen der inne hvor servant-delen skal stå likevel etter at rommet ble satt og det ble noen endringer ut fra opprinnelig tegning.

Dette er baderomsinnredningen vi skal legge ut på FINN.
Eneste forskjellen er at det er 2 slike høyskap i vårt oppsett

Gikk en runde nettopp med kamera og fant fort ut at dette huset ikke egner seg til bloggbilder om dagen. Det er rot, støv og esker, verktøy, deler og masse annet overalt. Det er vel prisen man må betale for å bo i et evigvarende renoveringsobjekt *smiler* det kjennes i blant ut som evigvarende i hvert fall. Men da tar jeg frem litt bilder fra tidligere tider og ser med en gang at det har faktisk skjedd MYE her siden starten likevel. Rart å se tilbake på hvor ille det i perioder har vært og da blir det som er status per i dag helt OK likevel... Og så kan man prise seg lykkelig over at man i hvert fall har et hus med tak over hodet i disse tider hvor all slags uroligheter og naturkatastrofer rammer over hele verden.

Fikk i hvert fall festet min gamle Singer symaskin på minnebrikka i kameraet. Denne kommer fra en tur på loppis i Sverige og ble med hjem for en helt grei pris. Tolleren som stoppa meg på vei inn i Norge lurte litt på denne saken og hva i all verden jeg skulle med slik gammel "skit" men ham om det....


Er veldig i tvil om det blir stående slik eller om jeg konverterer det til utebord etter hvert med f.eks. en stenplate på toppen slik at det kan stå ute i all slags vær og vind.

Nydelige detaljer på maskinen i hvert fall, men dessverre har snoren til drifta revnet. Tror det er en smal sak å reparere den men....

Helgen er her, det kommer sikkert til å gå i 100 her hele tiden med både tur til Sverige, frisørbesøk, litt rydding og rengjøring osv. Det normale for en helg med andre ord! Bare noen kunne vise meg veien til butikken som selger energi - tror jeg har fått et lite snev av vårslapphet fordi jeg kryper heller opp i sofaen med et blad og en kopp kaffe enn å agere husmor for tiden... Flere som kjenner seg igjen her?

Takker for alle koselig kommentarer i det siste og ønsker nye følgere hjertlig velkomne! Ser at det ikke er så fryktelig lenge igjen til et rundt besøkstall og tenker jeg skal sette igang planlegging av en aldri så liten give-away i den forbindelse. Har også fyllt på litt under diverse av kategoriene, bl.a litt mer under glass og krystall og litt under porselen og mere kommer når energien blir fyllt på her *smiler*

 
Takk for følget og velkommen tilbake!

Klem Tone

2 kommentarer:

  1. Wow.. et slik bad hadde ikke vært meg imot:-)
    Flinke dere er, går stadig framover med huset skjønner jeg :-)Ønsker deg og din bedre halvdel en flotters helg :-) Klem

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se bilder av badet etterhvert, og se hvilken løsning dere velger! Dumt dere ikke ble fornøyde, men det blir nok ikke vanskelig å få solgt dette.
    Symaskinbordet var kjempefint, og den tolleren var da veldig frekk ;o)
    Håper du snart får fyllt opp energilagerene - og at du får en flott helg :0)

    klem Mona

    SvarSlett