onsdag 4. januar 2012

Pidestallskap

Dette pidestallskapet fikk en liten omtale i nyttårskavalkaden, men jeg synes nå det fortjener sitt eget innlegg :-)

Jeg har jo lenge vært på jakt etter nettopp et pidestallskap. Og ventingen gav gevinst til slutt. På FINN fant jeg et skap som var akkurat slik jeg ville ha. Høyt, trehvitt, med skuff oppe og nede samt den karakteristiske toppen.

Skapet hadde en helt overkommelig pris, men så var det avstanden da! Rett utenfor Kongsvinger befant det seg og det blir fort 36-37 mil tur/retur det...

Mannen i huset ble forevist annonsen på skapet og han likte også det han så. Da var det bare å ringe selger og avtale at jeg kom og hentet det samme dagen. Det var flere som hadde ringt, men ingen som hadde sagt de SKULLE ha det og da selger fikk vite jeg skulle kjøre helt fra Halden så holdt hun det til meg!

Hoppet i bilen til mannen, den egner seg litt mer til møbelkjøring enn min og la ut på turen opp til skapet MITT!

Ble slettes ikke skuffet da jeg kom opp, like fint som jeg håpet på. Noen skavanker er det selvsagt på et slikt gammelt skap, men i det store og hele var det flott! En veldig hyggelig selger bød både på kaffe og julekaker mens vi ventet på at mannen hennes kom hjem for å hjelpe til å bære det opp og ut fra kjelleren og inn i bilen.

På vei hjem kom jeg til å tenke på datoen; 29. desember var det jo, hmmmm, er det ikke noe annet også med den datoen tenkte jeg da. SÅ slo det meg;  BRYLLUPSDAGEN VÅR!!!!!! Himmel, denne gangen hadde jeg helt klart å glemme den...

Vel, får bare unnskylde meg selv med at skapet ble funnet på FINN sent på natta den 28. og neste dag var det kun dette skapet som fyllte hodet mitt helt til det stod inne i bilen og jeg var på tur hjemover igjen. Jammen godt det ikke var runde år, men 16 år er da litt det også!

Da var ytterligere en sak jeg har ønsket meg krysset av på listen :-)

Nå skal resten av kvelden tilbringes i sofaen med noen nye interiørblader. Sliten etter at hele badet nå er ferdig skurt ned tak og gulv, deretter vasket over igjen med såpe med kokosolje for å hindre kalk i å feste seg og så har jeg hatt på spesialmiddel inne i dusjen for å få blankhet i rullestene der.

Ønsker alle en riktig fin onsdagskveld!


Klem Tone

5 kommentarer:

  1. Kjempefint skap,jeg har nesten maken,men det har sitt originale brune utseende!Elsker skapet mitt!

    SvarSlett
  2. Ja det var virkelig verd å reise så langt for, skikkelig flott skap. Har aldri hørt om vaskemiddel med kokosolje, hvor får du tak i det??

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  3. Åååå så fint skapet var, passer jo perfekt inn hos dere. Det var verdt å reise alle milene for ja :-) Klem Trude

    SvarSlett
  4. Nydelig skap! Skjønner at du glemte både bryllupsdag og kjørte langt for å få fatt i dette ;o)
    Litt av en jobb med badet, men veldig godt når det er gjort og en kan slappe av, da!
    Ha en fortsatt fin kveld :o)

    klem mona

    SvarSlett
  5. Nydelig skap du har fått deg da er det jammen verdt å ta den lange turen :) Gratulerer med bryllupsdagen :) Klem Tone

    SvarSlett