onsdag 15. desember 2010

9 dager igjen og klokka tikker i vei


Ja, i dag er det 9 dager igjen til julaften og noen og en hver kjenner vel at klokka tikker i vei litt fort... eller? Uansett om man skal feire hjemme eller borte er det jo en del saker vi "må" ha på plass. Selv tror jeg ALLTID at jeg har allverdens av tid frem til jul. Det planlegges baking, vasking, pynting, julepyssel med mer. Men jeg innhentes som regel av den harde virkelighet når det er litt over en uke igjen, som nå.... Med at jeg igjen må sette opp en liste over sakene som gjenstår, ikke alle prosjektene blir utført i år heller, men julaften blir det uansett *smiler*.

Midt oppe i juleforberedelsene holder vi jo på med tilbygget her hjemme og det skrider frem veldig bra selv i kulda vi har om dagen. I morges var det -13,6 da snekringen startet opp igjen. Mitt bidrag her for tiden er å holde gutta med kaffe, kakao, mat og å rydde etter dem. Skal også jobbe i kveld, har en deltidsjobb som ekstrahjelp i en butikk med alt mulig av saker og nå mot jul har vi god trafikk der for å si det forsiktig. Stortrives med slik jobb, å få treffe folk i alle aldre og kunne hjelpe dem spesielt i denne travle førjulstiden.


Man kan trygt si det blir liten tid til å slenge seg nedpå denne slagbenken. Vi har den stående i stua for tiden, men når tillbygget er klart skal den ut i gangen. Blir fin å sette seg på når man skal ha av eller på skotøy og ikke minst til å gjemme unna alt man ikke behøver å vise frem i inngangspartiet... Nå for tiden er det mest kattene som ligger i den og koser seg, eller de krøller seg sammen på saueskinnet foran den. Det er kanskje katt man skulle være i disse dager!

Nå skal jeg ta med kamera, en liten grensaks og ta en tur ut i skogen vår og sanke litt grønt. Må ha litt granbar og kanskje einer her og der utenfor selv om inngangen vår er byggeplass om dagen. Litt kommer nok innendørs også i noen melkespann jeg har på "lur".

Ønsker alle en fortsatt deilig onsdag og sender en spesielt varm tanke til Anette i Anetteshus.com som kommer hjem i morgen! Regner med at de fleste av dere kjenner til Anette og hennes nydelige interiørblogg, hun er etter min mening Norges aller beste interiørblogger (og så bor hun i en fantastisk fin by; nemlig Halden).

Takk for følget og velkommen igjen!

Tone

3 kommentarer:

  1. Hei, Takk for koselig kommentar på min blogg og at du vill være følger hos meg, det er supert;o).

    Fin klokke, en sånn har jeg også og er veldig glad i den. Ja, klokka tikker, det som om jeg skulle sakt det selv. Trur jeg har allverdens med tid, men nå er det ikke lange igjen. Jeg er hyppig bruker av en TO DO Liste, den blir jo mindre, men stadig lenger....
    Ønsker deg også en deilig førjulstid.
    Varme hilsninger fra Nina

    SvarSlett
  2. Nydelig den slagbenken!!!
    Fint å pynte med einer og granbar. Selv har jeg fyllt alle blomsterkassene vi har hendede under vinduene våre med einer og lysslynger :) Stemingsfull i mørketia :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  3. Hei.
    kom tilfeldigvis over bloggen din, må si det var var mye spennende hos deg!!La meg til som følger, for her har jeg lyst til å titte innom igjen!!
    Ha en fin dag!
    klem fra Heidi:)

    SvarSlett