fredag 23. september 2011

Smart oppbevaring av kattematen

Det er ikke lenger noen melkekyr her på småbruket, men et gammelt melkespann merket med navnet til min manns morfar samt leverandørnr 28 stod her da vi tok over. Det har lenge stått ved det gamle kjøkkenbordet uten noen annen funksjon enn å se fint ut. Helt til en dag da mannen min foreslo å ha tørrforet til kattene i det istedet for den stygge plastsekken det kommer i!

Som sagt så gjort, spannet er fyllt med mat til Per og Buster og det ser nå 10 ganger bedre ut enn den fæle gule plastsekken stående i åpningen mellom gangen og kjøkkenet. Smart er han og god smak har han, mannen min :-)






Jeg nevnte vel i et tidligere innlegg at vi skal sette inn et gammel helfigurspeil foran den gamle døra i tømmerveggen på gangen. Her er speilet, det har en gang i tiden hatt både krone og lyseholdere men dette er sporløst forsvunnet for lenge, lenge siden. Kronen hadde vi ikke fått plass til uansett, men lyseholdere i messing skal jeg nok finne et par av på loppis eller på nettet (han FINN er kjekk å ha).
Her er i hvert fall speilet - blir spennende å se det montert inn i veggen etter hvert. Ikke så lenge igjen nå tror vi :-)




Og så har vi den flotte hattehylla som skal opp i inngangspartiet. Det var en gang en hattehylle på rundt 2 meter som hang i et forsamlingslokale visstnok. Den har altså blitt kappet ned og kappeenden må beises og hele hylla skal pusses lett og deretter få ny topplakk. De herlige krokene skal skrues av og renses og smøres før montering igjen. Tror den mørke hylla blir flott mot den lyse veggen...



Det har vært en helt nydelig høst-dag her i dag, men samtidig ganske kraftig vind. Har i hvert fall fått vært en del utendørs og jobbet litt med noen av mine mange prosjekter. I dag har jeg brukt min nye varmepistol og jobbet meg gjennom mange lag gammel maling på noe som jeg tror kommer til å bli kjempeflott!

Nå er det fredagskveld og snart pizza og TV-kos i heimen!
Ønsker alle en riktig fin kveld og tusen takk for hyggelige kommentarer fra dere alle :-)


God Helg!

Klem Tone

3 kommentarer:

  1. heisann:-)
    Smart "kattemat tønne", har tønne til hundematen her, men ikke så fin som din da :-)Nå er jeg tilbake i blogglandia igjen i en litt annen utgave,med litt annet innhold. Ser jeg har mistet deg som følger i tiden jeg var borte,koselig om du melder deg på som følger igjen :-) Hils mannen i huset:-) Klem Trude

    SvarSlett
  2. Takk for gratulasjoner og fine ord inne hos meg. Varmer og gleder meg så masse!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Er så enig så enig.
    Kattetmat og hundemat i de store plastsekkene er ikke noe vakkert skue:(
    Kjempegod idè å bruke melkespann.

    God helg og klem fra Anne på landet.

    SvarSlett