onsdag 14. september 2011

Framskritt i huset - ENDELIG...

Nå går det igjen framover med huset! Det er satt inn dører til vaskerom og bad, vindusforinger er satt inn på begge rom, belistet rundt vindu på vaskerommet, taklister oppe i inngangen men akkurat de må vente med siste finpussen og malingsstrøk til vi får på plass skyvedørene til garderoben da taklisten festes inn mot denne.

Nå nærmer det seg tiden for at jeg kan ta i bruk vaskerommet mitt og det har jeg ventet på lenge og vel... Jeg er forvist med vasken til skjulet ute på gården hvor det er stablet verktøy, materialer, "kjekt å ha saker", mitt male-/snekkerbord, fryseren, en del av mine halvferdige prosjekt og da vaskemaskinen som står trykket opp i hjørnet!

Aktiviteten nå betyr at jeg må rydde litt ekstra de neste dagene og få unna alt som har av ulike årsaker havnet innover i gangen og nybygget slik at vi får armsleng til alt som skal gjøres. Men det gjør jeg så gjerne! Håper å kunne legge fliser på alle gulvene utover i neste uke om flisleggeren har tid!

Jeg har ikke tatt bilder av fremgangen ennå, men det kan hende det dukker opp noe utover i uka. I mellomtiden kan jeg jo vise noe av prosjektene mine som er i sving

Påbegynt liten veggvitrine - rakk ikke å ta bilde før grunningen var godt igang...

Vitrine nr. 2 - sprossene er plukket av

Vitrine nr. 3 - sprossene er borte her også
Alle er nå grunnet med unntak av baksiden - de hviler jo på på den nå mens grunningen tørker...
Tror bakveggene blir tapetsert og kanskje ikke sprossene kommer på igjen, men heller noen fine tynne blondegardiner på innsiden -  får se hva det lander på til slutt *smiler*

En gammel og litt "sjuskete" karmstol. Malinga satt ikke akkurat godt og
det trekket var ikke spesielt vakkert! Stolen er strippet for sitteplate og ryggplate, trekkene brent opp og den har blitt slipt helt ned til treverket igjen. Det var uhorvelig mange lag maling på den, nesten et helt fargekart virket det som da jeg pusset og pusset. Nå skal den sparkles opp igjen her og der, grunnes og males i en lekker hvit farge og så gjelder det å finne det rette trekket til den. Tror denne skal få lov til å flytte inn på den nye soverommet når det blir klart. Ser for meg en gammel speilkommode også og 2 gamle senger står i låven og venter på til TLC før de får flytte inn til oss.

Kan ikke si annet enn at jeg ser fram til å kunne vise dere litt mere av ferdige rom her i huset. Det er absolutt ikke mye å blogge om for tiden med stabler av alt mulig over det hele. Det blir jo slik mens man holder på, men nå begynner det faktisk å bli slitsomt. Vi har holdt på med dette huset i snart 9 år (med pauser og en god del utendørs arbeide også) og det sliter litt på oss begge.


OK da, en liten sniktitt på badet må vel være lov....
Det er bare for å gi dere en aldri så liten følelse av hvordan det blir...

Det har vært en deilig solskinnsdag i dag og det var ikke helt feil etter stormen som har rast rundt hushjørnene de siste dagene. Vi har fått mye regn også, men ikke noe oversvømmelse heldigvis. Noen trær har ramlet i vinden og da er neste års ved klar om ikke så lenge. Aldri så galt at det ikke er godt for noe sies det jo..

Nå skal jeg slenge meg på sofaen med et par nye blader og kose meg litt før sengetid, om jeg ikke sovner på sofaen da...

Takk for koselige kommentarer til dere alle og jeg ønsker alle en fredelig og deilig onsdagskveld!



Takk for følget og velkommen tilbake!

Klem Tone

2 kommentarer:

  1. Heisann :-) Så utrolig fint det blir hos dere. Vaskerommet her i huset er også endelig ferdig,og med det resultatet som ble, var det absolutt verdt å vente på. Frua er kjempefornøyd mangler bare lister rundt dører og i taket :-)

    SvarSlett
  2. Høres ut som litt av et prosjekt dere har på gang. Det er så kjekt når man føler det går på fram. Blir spennende å følge med, nå har jeg lagt deg i bloggrollen min så blir det lettere å følge med deg. :)

    Klem fra Kari

    SvarSlett