tirsdag 17. mai 2011

17. mai for noen år siden....


Gratulerer med dagen alle sammen!

Jeg har funnet frem et bilde fra "gamle" dager fra min oppvekst i Kenya der jeg og min bror feiret 17. mai sammen med en mengde andre norske barn i ambassadørens hage. Det var barnetog med flagg og musikk og vi gikk en runde gjennom ambassadens store eiendom som hadde en innkjøring og en utkjøring og da med en liten sving utom veien. Der hadde det etter hvert samlet seg en stor mengde med kenyanere og andre som nok lurte veldig på hva i all verden dette var for noe. Pyntede barn, flagg, musikk og sang...  Andre land feier jo gjerne litt annerledes når det er deres nasjonaldag, med pompøse oppvisninger av militæret, fly, tanks og alt annet som jeg ikke synes er så veldig hyggelig... Etter toget var det nesten litt "tivoli-aktig" rundt inne i hagen. Det var boder med mat, drikke og ballkasting, pilkasting og masse annet, husker i hvert fall at vi ungene hadde det virkelig morsomt! 


Ønsker dere alle en riktig god fortsettelse på dagen så blogges vi snart igjen...


Klem Tone

1 kommentar: