onsdag 30. mai 2012

Litt nytt i hagen...

Pinseaften var jeg en svipptur på Plantasjen for å handle litt blomster til utekrukker, og inne i et hjørne der stod det noe spennende! Det var nedstøvet og litt skittent med masse spindelvev på, men en vask går jo raskt. Fikk tak i butikksjefen og hun var nok i godlune for saken ble min for bare en hundrelapp!




Et nostalgisk fuglebad på søylefot! Det er foreløpig plassert i nærheten av fuglemat-treet og det tok ikke lang tid før den første spurven landet og drakk seg utørst i varmen på lørdag. Siden har flere også badet i det 

Som dere ser er ikke akkurat gressplenen ferdig ennå... Det er så mye som skal fylles på rundt hele eiendommen av masser og i pinsehelgen ble det fyllt på og slettet ut mellom huset og hekken. Der jeg har planer om det gammeldagse tørkestativet og kanskje hagehuska kan få plass etter hvert.



Det som skal bli terrasse er heller ikke ferdig, men jeg plasserte 2 av de gamle hagestolene der før pinse sammen med det ene symaskin-stativet og la på den delen av benkeplata fra kjøkkenet som ble skåret ut til oppvaskkummen. Den er både tykk og tung og ligger stødig på stativet uten skruer... Morgenkaffen smakte fortreffelig her selv om sola ikke var framme ennå!

Nå skinner sola igjen selv om det ikke er den helt store sommervarmen. Ut i hagen og starte gressklipperen tror jeg - det er faktisk noe gress som trengs å klippes her *smiler*

Ha en deilig onsdag!


Klem Tone

1 kommentar:

  1. Ååå, for et koselig fuglebad?
    Heldige deg...

    Ikke blitt så mye blogging på meg nå, tror jeg er kommert i sommermodus...hehehe...

    Klem til deg...

    SvarSlett