fredag 25. mai 2012

Herlige sommerdager og noen funn!

Det er jo helt utrolig hvor flott vær vi har for tiden. Sola skinner og det skyter fart i alt som kan spire og gro :-) I dag var jeg ute av døra før klokka sju på morgenen med kaffekoppen og kamera.

Nabokatten Leo kom på besøk til våre 2, Per og Buster. Leo er en kattunge enda og han er veldig interessert i de 2 voksne kattene her nede! De kjenner ham jo og da går det greit, ellers bruker de å jage alle andre katter som forviller seg ned i gården...

Her har Leo funnet litt skygge under den flotte klipte grana vår

Per sitter og er litt småmuggen...

Gressbakken ned mot jordet ble klippet på tirsdag og det er vel ikke helt utenkelig at den må tas igjen snart

Hekken som ble flyttet i fjor kommer så fint med blader - den står ikke slik den til slutt skal stå derfor ser den litt vinglete ut :-)
Vi skal dele plantene og fordele dem så vi får en lengre hekk til slutt og på den andre siden av hekken blir det tørkestativ, gammeldags i treverk og kanskje vi setter hagehuska på den siden også

Så har jeg kommet over en del saker igjen. Jeg samler på så mye rart og deriblant gamle hagemøbler fra Melins og Byarum (svenske støpejernsmøbler) og nå har jeg fått tak i ytterligere 2 stoler fra Melins


Det synes kanskje ikke så godt, men de to bildene over her er før jeg fikk skuret av litt "møkk" på stolene

Her er en av stolene ferdig skuret, de må nok sandblåses og deretter lakkeres og så skal vi sjekke treverket om det kanskje må byttes.
Da har jeg foreløpig 2 benker, 5 stoler og et rundt bord i denne stilen og nå gjenstår bare å få sandblåst og lakkert alt sammen samt byttet en hel del treplanker... Det haster ikke så fryktelig da hagen ikke akkurat er ferdig ennå. Til hagebord har jeg funnet ytterligere et symaskinstativ helt likt det forrige jeg har vist her på bloggen - det er fra J.A. Nilsson, Göteborg og de er litt annerledes enn Singer-stativene. Planen er å få tak i en stor stenplate og bruke til bordplate med ett stativ i hver ende. Stativene blir nok også lakkert hvite som møblene.

Her er bilde fra siden - flott dekor ikke sant?

Begge stativene samlet i den gamle "smia"

Nå er det ut i sola igjen og nyte
Ønsker alle en riktig god pinsehelg!


Klem Tone




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar