tirsdag 26. juli 2011

Sopptur

Dagen i dag startet med grått vær og da ble det en tur for å bestille ytterdør og kjøpe dør til bad og vaskerommet nede. Vel hjemme igjen så var sola kommet fram og jeg fant ut at jeg ville ta en tur i skogen og se om jeg fant litt kantareller... 

Som dere ser var det litt uttelling da, ikke full kurv men nok til at min mor sikkert blir glad når jeg kommer ned til henne med disse og en stor pose med rips fra hagen vår.

Bekken som tar unna fra jordet og skogen går for fullt om dagen. Noen steder renner den stille og som her på bildet lager den nesten en liten foss. Deilig å sitte å bare lytte til lyden av rennende vann

Kurv må man jo ha med på sopptur, optimistiske meg tok like godt med 2! Men tror jeg skal klare å fylle opp begge om ikke så altfor lenge. Det var mye kantareller på gang i mitt "hemmelige" område

En tur ut i skogen er balsam for sjelen. Man får en deilig ro over seg og tragedien som har rammet Norge så hardt kom litt på avstand mens jeg ruslet rundt

Her ser dere huset nede fra skogskanten vår. Dette feltet ble det tatt ut tømmer fra for 4 år siden og småplantene skyter frem som bare det. God ettervekst med andre ord

Det har tidligere vært en gårdsdam nedenfor huset hvor husdyra fikk vannet sitt. Den lå nok i dette området med tanke på hvilke planter som vokser der nå. Vi fabler litt om å "restaurere" dammen men det blir ikke med det aller første.

Nå er endelig panelen i takene og på veggene i inngangen og den innerste gangen endelig ferdigmalt. Det har tatt tid men det blir BRA *smiler* . Kvistlakk, sparkling av ALLE spikerhull, sliping, grunnet ett strøk med heftgrunn, slipt lett over og deretter 2 strøk med oljemaling over det hele... Kjenner på leggene at jeg har klatret mye opp og ned av gardintrappa og er litt stiv i nakken men det glemmes fort :-)

Kommer tilbake med bilder av maleresultatet senere. Nå skal jeg laste inn sopp og rips i bilen og begi meg i vei en tur til min mor. Kveldssola stråler og da blir kjøreturen ekstra koselig!



Takk for følget og velkommen igjen!


Klem Tone


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar