mandag 7. november 2011

Mammas sminkebord er ny-sminket !

Nå står sminkebordet til mamma inne i stua og godgjør seg, les; malingen herder :-)

Bordet ble demontert i alle delene, alt ble pusset over og så ble det vasket grundig med salmiakkvann. Dernest var det tid for grunning. Brukte Nordsjö sin oljebaserte heftgrunn og med en mellomsliping før grunnestrøk nr. 2 begynte det å ta form. Til toppmalingen valgte jeg Nordsjö sin Ready i glans 40 og har brukt fargen CHI da mamma også har denne på kjøkken-kommoden jeg malte for henne. Kommoden brukte jeg glans 15 på, og der hadde mamma handlet Jotun sin interiørmaling (vannbaserte).

Det er malt i like mange strøk også på baksiden og på undersiden. Undersiden spesielt med tanke på om hun skal sitte ved det ferdig pyntet og slippe å rive opp klær eller strømper mot en ru underside :-)










F Ø R


Jeg håper (og tror) at mamma blir fornøyd! Hva tror dere?
Bordet skal stå her noen dager før jeg tar av beina igjen og laster det inn i bilen for hjemreisen til Sverige.

Prosjektet jeg har på gang nå er 2 gamle nattbord. De kommer fra Mysen møbelfabrikk og var ikke akkurat i noen presentabel tilstand da jeg kom over dem. Den ene skuffen måtte demonteres og limes sammen igjen. Godt man har et stort utvalg i tvinger! Etter en grundig nedsliping av lakk som var flasset av over det hele så var det fram med salmiakkvannet igjen. Nå er begge skapene grunnet en gang, og som vanlig hadde jeg det travelt med å komme i gang så ikke noe før bilder :-(

Men kommer med bilder av dem under arbeidetets gang. Har også kommet over et lite "lager" med nydelige porselensknopper og 4 av de kommer til å pryde disse nattbordene på sikt.

Fine?

Jeg passer på å ønske Sara med bloggen Saras stove velkommen som ny følger her hos meg! Ta gjerne en kikk inn på bloggen hennes, de holder på med full oppussing av et gammelt hus ved Bergens-kanten!

Ønsker dere alle en deilig og fredelig mandagskveld og tusen, tusen takk for alle kjempehyggelige kommentarer!


Klem Tone



3 kommentarer:

  1. Hei,takk for besøk på bloggen min,så fint det sminkebordet blir!Flott blogg du har også,følger deg videre jeg!

    SvarSlett
  2. Sminkebordet ble nydelig Tone!
    Klart din mor blir glad :o)
    Likte godt knottene!
    Spent på ditt neste prosjekt jeg...og kjenner meg godt igjen i mangel på førbilder!
    Egentlig så dumt for det er jo så kjekt å se forvandling :o)

    SvarSlett
  3. Det ble smellvakkert! Eia den som hadde slikt et.
    Likte så godt måte du ønsket ny følger på med link til blogg.Kjempefint.Det skal jeg følge opp selv også.:)

    SvarSlett