søndag 14. november 2010

Har jeg grønne fingre likevel?




Har ikke hatt den store lykken opp gjennom tidene med potteblomster, ei heller en del andre inneplanter. MEN, nå må jeg bare smile fordi det blomstrer noe voldsomt i vinduskarmen min! Det er en plante som stod i en juleoppsats jeg kjøpte i fjor. Vet jo ikke hva planten heter, men blomstre det gjør den nå til gangs. Masse knopper også på den - må kanskje se å finne en egen potte til den fordi den planta som står bakom begynner også å bli ganske så stor.

Er det noen som vet hva dette blomstrende "vidunder" heter?  (Nå har jeg funnet navnet; november-kaktus og det var svigermor som opplyste meg om det)

Når sant skal sies har jeg akkurat måttet kaste min eføy nr 2 på kort tid i tillegg til en annen plante som nå står der kun med en grønn stilk. Den var så flott da jeg kjøpte den, slynget seg vakkert rundt et hjerte og hadde nydelige blomster. De bare visner og blir brune, både eføyene og denne siste. Får kanskje sette meg skikkelig inn i stell av spesielt eføy - ser jo ut til at mange andre klarer å få det til og jeg synes de er nydelige da. Blomster- og planteselgere lever godt på meg i perioder, skal jo leve de også.

Ha en fortsatt deilig søndag og feire alle pappaene der ute skikkelig!


Takk for følget og velkommen tilbake!

Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar