tirsdag 12. november 2013

Jeg fant, jeg fant ....

Alle kjenner vel igjen følelsen av å ha funnet AKKURAT den tingen man har sett etter og ønsket seg lenge. Og når man i tillegg til å finne det man søker bare i nabobyen og som på toppen av det hele blir GITT BORT - ja, se da er man lykkelig en lang, lang tid!


Lenge hadde jeg sett etter et skap å ha nedover i gangen mot soverommet. Det skulle ha 2 tredører på hver side og en glassdør i midten med flotte spiler og gjerne en skuff under glassdøra. Visste akkurat hva jeg så etter og det ble brukt MANGE timer på FINN og andre nettsider men enten var de solgt, for langt borte eller rett og slett litt i overkant i pris. Men en ettermiddag da jeg satt på facebook og kikket på noen salgsgrupper her i Østfold så dukket DET opp! Stod i nabobyen, bare 3 mil herfra og så skulle det gis bort mot henting! Jeg snubla ned trappa og ut på gårdsplassen og ropte av full hals på mannen i huset. Han trodde vel nesten det hadde skjedd noe alvorlig, men skjønte fort at det bare var husfrua som hadde funnet noe på nett igjen *smiler* - han er ganske vant til det nå kan man si. Vel, det ble til at jeg avtalte å hente dette samme dag. Kastet meg i bilen og satte kurs mot skapet "mitt"...


Skapet ble båret pent inn i bilen, lagt på rygg og så takket jeg pent for meg og gasset på hjemover. Vel hjemme ble skapet tatt ut av bilen og satt i forvaring til gangen ble helt klar - for selvsagt gjenstod det "litt" der ennå. Sånn som sparkling, pussing og maling av både tak- og gulvlister og dørkarmer. Men pytt, pytt det skulle jeg da saktens få unna fort...


Det tok over 6 måneder fra jeg hentet skapet til det endelig kom i hus nå på lørdag! Godt man har bra med plass til midlertidig oppbevaring her på gården.


Nå er i hvert fall skapet på plass, det er lagt inn sengetøy som er til bruk på soverommet (som ikke er klart ennå) og bak glassdørene blir det nok en form for premieskap. Må bare overtale mannen til å få lagt inn lys i den delen av skapet og bytte ut trehyllene med herdet glass. Det skal jeg nok klare - på sikt



Ha en strålende kveld alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar