torsdag 10. oktober 2013

Skapet som flyttet ut....

Mange har nok skjønt at jeg er mer enn normalt interessert i gamle møbler og liker å både fikse og forvandle dem litt. 

For en god stund siden hentet jeg hjem et gammelt skap, det er nok fra rundt 1880-1890. Jeg syntes skapet var både vakkert og sjarmerende men det trengte en "smule" TLC.... Skal ikke gjengi på trykk uttrykket som min mann kom med (egner seg ikke for sarte sjeler...)

Men, etter mange timer med jobb på det, litt sparkel, grunning og maling så fremsto skapet som noe helt annet enn det som ble "slept" med hjem. Til og med mannen min måtte innrømme at det var blitt flott *gliser*

Vi saumfarte huset etter plass til dette skapet, men det var vel egentlig kun soverommet som var mulig sted til det og der har vi litt andre saker som skal inn (når det blir klart). Vi bestemte oss for å legge det ut til salgs og det gikk ikke mange timene på nettet før den første meldte seg. Skulle nok hatt flere av dette skapet for det endte opp med hele 5 til som stod på venteliste noen dager til førstemann fikk sett og hentet skapet.









HER kan du se innlegg om hvordan skapet så ut da det kom hit. Tror bildene i det innlegget er "litt snille". Viser ikke helt hvor dårlig finishen var og de småskadene som var der...

Jeg har tatt en avgjørelse om at denne bloggen kun skal være en interiør-/oppussings-/husrenoveringsblogg. Har fortsatt en hel del saker som jeg kommer til å legge ut for salg fremover - men det blir laget en ny blogg til det.

Følg med, legger ut så fort denne er klar! I mellomtiden kan jeg anbefale dere å titte innom en facebookside som ble laget i forbindelse med interiørbloggermarkedet her i byen. Der ligger det fortsatt en hel del saker som er til salgs - og tror de fleste kan sende småsaker i posten.
Her finner dere siden:  Brukt- og antikkmarked / Halden

Ønsker alle en riktig flott torsdag!


Tone

1 kommentar:

  1. For et fantastisk flott skap! Såååå fint! Utrolig at du klarte å "gi slipp!" på det ;-)

    Jeg har også dilla på møbler - og drar hjem det ene møblet etter det andre (som jeg egentlig ikke har bruk for og iallefall ikke har plass til...hi...hi...) - og min bedre halvdel blir bare mer og mer oppgitt ;-) Men...jeg klarer bare ikke å la være ;-) Synes det er så morsomt med møbler som blir forvandlet fra triste og kjedelige til lyse, delikate og fine ;-)

    Ha en super kveld! Nyt den!

    SvarSlett