fredag 10. desember 2010

Juleblomster og 2 uker igjen!!!

Hei alle sammen, tusen takk for hyggelige kommentarer og ikke minst velkommen til nye følgere! Jeg prøver å få sett innom alle sammen og legge igjen en hilsen, men ha meg unnskyldt om jeg glemmer iblant...

I dag er det fredag og bare 2 uker igjen til julaften - tiden bare sklir ivei synes jeg. Men tar meg tid til å nyte disse førdagene også, det er jo så mye å glede seg over med snøen utenfor som lager deilig julestemning, at man har det godt og varmt og ikke minst at det da er noe fremdrift på tilbygget vårt...

Tenkte jeg skulle vise dere litt av juleblomstene som har kommet i hus og litt av de som har stått en stund også. Svibler/hyacinter må jeg bare ha, mest hvite og noen blå ble det foreløpig...

Hvit svibel i gammelt litersmål fra gården


3 svibler i en gruppe, stakk 3 røde juleepler (ikke ekte) ned i
plassen som er tenkt til te-lys og la litt rødt "glass" oppe på


Fant disse 2 fine hvite krukkene på Dag's Marked og de er
jo helt supre til sviblene! Kostet ikke mer enn 15kr stk heller!


Får håpe at jeg klarer å holde denne like
fin over julen i år!


Denne har fått litt julepynt på seg, har hatt
den i 2 år allerede, men den blomstrer sjelden...
Noen tips???

Også en som har vært med en liten stund, blomstrer
HELE tiden med nydelige små blå blomster. Gjør
da tydeligvis noe riktig med plantene mine :-)

En oppranket bougenvilla med en enslig blomst på
Står i kjøkkenvinduet og koser seg!

En liten julegruppe på kjøkkenvekta, den
holder vel til akkurat over jul så får jeg se hva
som kan "reddes" over i andre potter...


Oppe i annen etasje kan jeg ikke ha spesielt mye levende planter, det blir for tørt og varmt for dem fordi vi ikke har igang sirkulasjons-systemet her ennå og fyrer til tider godt nede i peisen i 1. etasje. Men noen kaktuser har jeg da stående i vinduskarmene. De klarer ALT *smiler*

Nå skal jeg straks i vei over grensa til "söta bror" for å handle litt til helgen og besøke min mor. Da vanker det sikkert noe godt til kaffen som vanlig. Ønsker dere alle en fortsatt deilig fredag!


Takk for følget og velkommen igjen!

Tone



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar